Friday, February 8, 2013

Cuti2 Melaka, Final Part

Akhirnya sampai jugak final part.. Ini lah masalah yg malas nk menaip dkt blog tang nk mengupload gambar masa holiday. Klw dah banyak gambo, semua aku nk sumbat masuk kasi share. Walhal readers bukan heran sgt pong! hahaha.. Xkesah lah. Janji aku nak. Aku sumbat

Marilah cuci mata hari akhir kitorang di kota melaka. Sebelum balik, kami singgah di KOTA MELAKA. Ini pon pertama kali lah aku jejak kat kota melaka. Almaklumlah, baru ini lah kali pertama aku cuti2 ye ye kt kota melaka nih! Seksaited  jugek iols.

Sampai2 area Kota Afamosa, berduyun2 dah para pelancong. Adoi jenuh jugak nk parking! Penyudahnya pegi park dkt tempat berbayor. Lepas park terus pegi sopping! Ala beli ole ole sikit je.

 Candy Kelapa HARUS! 
Fav bonda! 
Aku beli dodol. Lepas tu aku xdan makan kt rumah. sbb habis? huk

 
 Nak TAYANG ADAMI!
Sbb ADAMI femes dkt kampung ittew.
Kt MUOR. Balik MUOR mesti borong. Dap!


 Settle sopping. Nk tunggu pakcik beca!

Paneh berdenting. Muka berfoloh2 dah.

Ingat nk masuk kapal beso kt belakang tuh jenjalan. Tapi cuaca dia. Adoih hangit sangat. X kuasa nk bersardin kt atas nun. Makanya kami decide nk pusing2 naik beca aje! Yay yay! Pusing2 Kota Melaka shj! RM25 satu beca. Murah kan? Al tontong lah kami naik dua beca. Seronoknya. First time naik beca. 

 Kemain suka!
Berbunga bunga hati mcm beca yg dinaiki jugak. acehcehceh...

 Kemain berbunga bunga beca memasing. 

Nak balik naik ketapi pulak.



Sambil2 pakcik beca bwk kitorang pusing2 area Kota Afamosa tuh, ade la pitstop2 yg meka benti untuk kami ber-photogediks!

Sebelum meninggalkan kota afamosa... 


Buat degil. No photograph tu kan?


 

 

 
 Oh pelis. Kau ingat cute mcm Yana Samsudin tu?
Yekkk...

Jln2 Kota Afamosa.


Yay. Akhirnya saya smpai disini akhirnya.

Perjalanan ke kincir air.



Dah setengah hari berjalan. Dh masa untuk balik! Balik KL ... Balik KL! Malasnyeee nk drive.

Nasib AUTO.
Kenderaan cuti2 malaysia disponser oleh PROTON!
Akakakak..

Before balik cuci mata.
Suka la sebenarnya nk tgk rumah baba nyonya. Pon xkesampaian.
Next time dtg, nk stay hotel ala2 baba n nyonya!

 
 Sebelum balik. WAJIB SINGGAH. 
Kt KL XDAPAT SESEDAP ini.
Kelapa Goncang Klebang.

Sekian sahajalah cuti2 malaysia saya hujung tahun 2012! Wpun ini dah melangkah feb 2013. Baru selesai. Kemain berbulan nk settle update! :)

No comments: