Thursday, March 28, 2013

MUDAH itu memudahkan saya!

Terima Kasih MUDAH.MY

Senang kerja.

Mudah dah jualkan kereta kancil saya tu less than 24HOURS! I tell you!
Ini citer hujung minggu sudah2.

Hahaha.. Ingat haritu mcm nk acah acah je nk jual sky-chill tu! Eh banyak jasa naa sky-chill tu sbnrnya.. Tp ntah beberapa hari sblm ni. Ayah asyik duk cakap.. Dah masuk MUDAH ke kereta tu? Dh masuk mudah ke?

Sbb nilai kancil tu klw kt used car depa nk amik RM5K  je! Ayah nk klw bole harga tu kita jual 7K! Diri ini pun tidak lah pandai bab bab juai kereta ni ha. Dgn nilai nilai nya kan.

Dtg satu malam ni, diri ni tetibe mcm rajin nk upload photo sky-chill tu dlm mudah!

Perodua Kancil - Manual - 850 - Silver !

Ini first time buat iklan harta sendiri kt mudah! (Tp nk contact discuss hal kete aku buh nama ayah je)
Sebelum ni Jual Honda Ayh pon via mudah. Itu abg ipar yg sumbatkan.
Dgn niat acah2 ayam masukkan ads dlm mudah. Dpt email dr MUDAH iklan akan masuk dlm website within 4-24hours.
Oklah.. Tunggu je esok harinya. Time tu ade lah pukul 2-3 pagi tgh layan RunningMan backtoback!

Kemudiannya, jam 10++ am. Dpt email, kereta dh published dlm website mudah! Ok la. Aku buat rileks je. Ape2 depa contact direct dgn ayahanda!
Xlama lepas tu, ayah call. Kata ade org call nk tgk kereta. Ayh duk tanya, dah iklankan dlm MUDAH ke? Haa aku jawab la dh. Nak sangat jual. Berderu2 org call. Ayh plak x menang tangan nk jawab call. Semua tanya! (Syok gak rupanya jual kereta.)

Kebetulan haritu plak ayh kt MUAR, ade kenduri. Trus lah deal dgn sorang hamba Allah ni. Dia kata dia dh standby cash. Mmg nk pakai kereta! Wahh. Aku dah eksaited! Pirst time berjual beli via mudah. Bukan barang cikai2. KERETA kot!


FYI, aku letak harga kt MUDAH Kancil model 2002 (kancil gwa sporty) Mmg dah habis siap semua. Tiptop la. Servis pun sudah. Tayar pon  70% new. Roadtax pun ade lagi 10-11bulan!



Dengan murah hatinya aku letak harga RM7800 (Nego) Ikot hati nk letak 8K ++ Tapi x sampai hati. Ade je org lain ltk market kemain.. Tp sebab at the first place ayah kata 7K. Aku buh lah rege 7800K negotiable tu!

 

Mmg phone ayah tghari tu je ayah kata org dah banyak call nk tgk kereta. Itulah cara mudah. Klw berkenan, buat appointment nk tgk barang! Puas hati angkut.

Ayah dr muar, balik petang tu. Lepas maghrib jumpa org nk beli tu dkt Shah Alam. Dia dtg dgn wife nye! Dia belek, check enjin semua. Test drive. Puas hati. Sesi nego!


 Semua ayah yg handle! haha
Kite serahkan pada yg pakar.
Sesi check luar dalam! Kemain sky-chill lampu biru.
MB ckp "Keyell style" Dia x tau lak owner asal sky-chill tu org JB yg bikin. Chett.


Dalam 30min check. Puas hati. Serah geran kereta, kasi photocopy IC. Kasi cash! Ka-CHING jual sky-chill! As simple as that! wooo... Best jual brg dkt MUDAH! Mmg mudah keje saya.

Klw aku jual kereta dkt usedcar, Rugi 2K kau!

So skang ni, drive kereta bawuu ler. Xla bwk drive pegi opis lagi. Skang pegi opis drive pakai kerete Merc ayah! Ho ho ho.. Mak datin sgt! Nasib la gwa pakar bab amik side. Klw x, mau nk masuk basement parking, mencalorr sana sini. Pheww!

AKu tgk rupanya ramai insan2 yg mencarik kancil skang ni.. Selamber cash je depa kasi. Sbb serius kata KANCIL itu senang! dan saaaangat lah jimat. Semingu aku ulang alik keje RM30 hengget je minyaaaak! Lepas ni? Hmmmm

Esok2 nya.. Ade lagi 2 3 org msg tanyakan pasal sky-chill tu. Itu yg msg.. Yg duk call pun xhabis2 lagi.


Used car ni nak kasi tunai 6K!
Pandai. Org beli kat aku RM7300! CASH. Huk

Buat part-time juai keta plak la pehni! ahaks.

1 comment:

Zie Madini said...

heheheh. semoga terjual ketanya ^_-